معرفی و مشخصات برلیانس H330 با موتور جدید 1650 CC از پارس خودرو




۲۴ام بهمن ۱۳۹۶ مجله

معرفی و مشخصات برلیانس H330 با موتور جدید ۱۶۵۰ CC

پارس خودرو به منظور احترام به مشتریان ارجمند و ارتقا کیفیت، خانواده برلیانس سری ۳۰۰ و برلیانس H330 کراس را با موتور و گیربکس ارتقا یافته به بازار عرضه می‌کند.

برلیانس h330
برلیانس h330

گرچه برخی خودروسازان از مشاهیر عالم نبوده و نامشان درون کهکشان گیج‌کننده رقابت، کم‌فروغ هست؛ ولي از اين حد از درایت و آینده‌نگری برخوردارند که درون ره رسیدن به مقصود، از بزرگانی مدد خواهند، که درون قلل رفیع شهرت و اعتبار به سر می‌برند. یکی از گمنامان این عرصه هم برلیانس نام دارد که از دیار زردفامان روانه اقلیممان شده و بر اين هست که با استعانت از ژرمن‌ها سوداهای بزرگی را عملی سازد. بی‌شک این صنعتگر شرقی از پیشینه ژرفی برخوردار نیست و همچون دیگر برادران خود جوان و جویای نام هست؛ شاید به همین خاطر هست که چشم به بازارهای شرق و غرب گیتی دوخته تا بلکه بختش را درون اين‌ها بیازماید.

برلیانس h330
برلیانس h330

با انجام آزمایش های متعدد با همکاری شرکت هیوندایی پاورتک، موتور وگیربکس جدید با شرایط جاده ها و آب و هوای کشور کالیبره شده و تمام آزمایش های فنی و کیفی شرکت بازرسی و استاندارد را نیز با موفقیت گذرانده هست. موتور ۱۶۵۰ سی سی جدید علاوه بر افزایش گشتاور و قدرت، نسبت به نمونه های مشابه دارای مصرف سوخت کمتری بوده و منطبق با استانداردهای آلایندگی یورو ۵ هست.

برلیانس h330
برلیانس h330

برای نخستین بار درون آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی، برلیانس H330 درون نمایشگاه خودروی پکن به نمایش درآمد.

بدنه اين که از ترکیب نسبتاً مدرنی بهره می‌برد، توسط موسسه پنین فارینا ایتالیا تکوین یافته هست.

این مد نمونه فیس لیفت شده خودروی جونجی FSV می‌باشد. شاید برلیانس از معدود خودروسازان چینی باشد که درون راستای هویت بخشی به محصولاتش و نیز ایجاد کاراکتری خاص، قسمت جلوی این خودرو را مشابه با سدان H530 و کراس‌اوور V5 طراحی نمود.

علیرغم اینکه خودروی مذکور پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای نسبت “به سلف خویش داشته ولی برخی از وب سايت‌های چینی طراحی قسمت پشت اين را نامتناسب ارزیابی نموده و ابعاد بکار رفته درون این بخش را بزرگ دانستند “و نیز خطوط به کار رفته درون این قسمت را هم پوششی برای کمرنگ نمودن این نقیصه دانستند.

برلیانس h330
برلیانس h330

 

مشخصات كلی برلیانس H330

 

ابعاد دستی اتوماتیک
طول ۴۵۱۰ میلی‌متر
عرض ۱۷۵۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱۴۶۰ میلی‌متر
فاصله دو محور ۲۵۸۰ میلی‌متر
وزن خالص(کیلوگرم) ۱۲۶۰ ۱۲۷۰
سيكل تركيبي سوخت (lit/100km) ۶/۳ ۶/۵
ظرفيت مخزن سوخت (lit) ۵۵
رينگ ۶/۵*۱۵ J آلومينيومي
تاير ۱۹۵/۶۵R15
برلیانس h330
برلیانس h330

طراحی ظاهری و کابین برلیانس H330

اینکه چرا اکثر خودروهای برلیانس شباهت زیادی به محصولات بی‌ام‌و دارند، نکته‌ی عجیبی هست” و تنها دلیل اين شراکت این دو خودروساز درون سال‌های اخیر هست که سبب شده تا محصولات برلیانس درون ظاهر، رنگ و بوی بی‌ام‌و به خود بگیرند.

ولي این شباهت تنها یک کپی خالص به‌حساب نمی‌آید و برلیانس سعی کرده هست زبان طراحی خود را درون محصولاتش پیاده‌سازی کند؛ هرچند این زبان شباهت‌های چشمگیری با زبان طراحی بی‌ام‌و دارد.

مشهودترین بخش، جلوپنجره‌ی دوقلوی برلیانس هست؛ جلوپنجره‌ای که طراحی اين به فرم T هست و دو ورودی هوا به شکلی قرینه درون زیر بال‌های T قرار گرفته‌اند.

برلیانس h330
برلیانس h330

برلیانس h330

 

برلیانس h330

برلیانس h330

برلیانس h330
برلیانس h330

برلیانس h330

برلیانس h330

مشخصات فني برلیانس H330

تيپ دستي اتوماتيك
گيربكس
نوع گيربكس  ۵ سرعته  ۴ سرعته
موتور
نوع و مد موتور بنزيني – خطي – BM۱۵L
تعداد سيلندر – تعداد سوپاپ ۴ سيلندر – ۱۶ سوپاپ
حجم موتور cc ۱۴۹۸ سي سي
حداكثر قدرت ۱۰۳ اسب بخار درون ۵۸۰۰ دور بر دقيقه
حداکثر گشتاور ۱۳۸ نيوتن متر درون ۳۸۰۰ دور بردقيقه
سطح استاندارد آلايندگي يورو۵
فرمان
نوع فرمان تقويت شده برقي – دنده شانه اي – قابل تنظيم
سيستم تعليق
سيستم تعليق جلو سيستم مستقل مك فرسون
سيستم تعليق عقب سيستم نيمه مستقل ميل پيچشي
ترمز
جلو ديسكي تهويه شونده
عقب كاسه اي ديسكي
برلیانس h330
برلیانس h330

تجربه‌ی رانندگی

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، نسخه‌ی اتوماتیک به سیستم استارت دکمه‌ای مجهز هست، بنابراین با درون دست داشتن سوئیچ خودرو وارد H330 می‌شویم؛ صدای اندکی با روشن شدن پیشرانه وارد کابین می‌شود، که آزاردهنده نیست.

پیشرانه‌ی ۱۰۳ اسب‌ بخاری با گشتاور ۱۳۸ نیوتن‌متر درون ۳۸۰۰ دور درون دقیقه چندان مناسب با جثه‌ی اتومبیل و وزن اين نیست “و کمی تنبل به نظر می‌رسد. از این رو عمل شتاب‌گیری به‌کندی صورت می‌گیرد و درون بهترین حالت، درون زمان زمان تقریبی ۱۶ ثانیه می‌توان از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یافت که ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

با دقت به جعبه‌دنده‌ی تیپ‌ترونیک برلیانس H330، درون حالت رانندگی با تعویض دستی دنده، شتاب‌گیری بهتر از حالت اتوماتیک رخ می‌دهد ولی تفاوت چشمگیری وجود ندارد و  شاهد زمانی کمتر از ۱۵ ثانیه نخواهید شد.

هرچند شتاب ثانویه بهتر از شتاب اولیه هست، ولي با این حال درون دنده‌های ۳ و ۴ کمبود گشتاور احساس می‌شود که درون مسیرهای برون‌شهری و بزرگراه‌ها بیشتر به چشم خواهد خورد.

جعبه‌دنده وظیفه‌ی خود را به‌خوبی انجام می‌دهد و درون شرایط عادی تعویض دنده‌ها به نرمی اتفاق می‌افتد و ضربه‌ای به کابین منتقل نمی‌شود؛ ولي درون رانندگی هیجانی و پرگاز، کمی ناهماهنگی بین پیشرانه و جعبه‌دنده قابل مشاهده هست که قابل اغماض هست.

برلیانس h330
برلیانس h330
برلیانس h330
برلیانس h330
برلیانس h330
برلیانس h330

برلیانس h330

برلیانس h330


مطالب پیشنهادی